دوباره سازی Rune ها : جهان پیرامون Rune ها

دوباره سازی Rune ها : جهان پیرامون Rune ها


سلام . اگر تا کنون نشنیده اید باید بدانید که ما تغییرات بزرگی در Runes و masteries در پیش فصل آینده برای شما در نظر داریم. دفعه پیش درباره این صحبت کردیم که چگونه میتوانید Runes های مختلف را با هم ترکیب کنید تا استایل های مختلف در بازی خود ایجاد کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در جریان این تغییرات قرار بگیرید.


این مطلب قرار است با دیگر مطالب قبلی که تاکنون منتشر کردیم متفاوت باشد. از وقتی که ما رسماً از این پروژه پرده برداری کردیم تمام افراد تیم از خواندن سوالات و افکار و بازخورد های شما لذت برده اند. ما متوجه این شدیم بعضی سوال ها علارغم پاسخ های ما، پشت سر هم مطرح می شوند. در این بخش ما قصد داریم تا به بعضی از پرسش های پر تکرار کاربران پاسخ های تخصصی تری بدهیم.

توجه : متن پیش رو حاوی کلمات تخصصی بسیاری می باشد، اگر با برخی از این کلمات آشنایی ندارید، توصیه می کنیم به بخش واژه نامه مراجعه کنید!

 

وضعیت های پایه

 

یکی از متداول ترین سوالات این بود: “آیا چمپیون من دیگر وضعیت های پایه ای مضاعف (مانند: Health، Armor و …) که امروزه از Rune ها تامین می کنم را دریافت نخواهند کرد؟”

این سوال خوبی است و موضوعی است که ما مدت طولانی با آن دست به گریبان بودیم. وضعیت های پایه تاثیر بسیاری روی نقش شما و کارایی های اولیه چمپیون شما دارد. لحظات اولیه بازی سخت است: شما دمیج کافی برای پاکسازی مینیون ها ندارید و تمام تلاش خود را برای وارد کردن آخرین ضربه به مینیون ها با دمیج و Attack Speed کم چمیپونتان می کنید و مانا هم بسیار ارزشمند است. در عین حال که نمی توان انتظار معجزه داشت، ما تلفیق یکسری اقدامات را برای بازگرداندن حس و قدرت به اوایل بازی موثر دیده ایم.

در قدم اول تصمیم داریم وضعیت های پایه چمپیون را تغییر دهیم. ما هر چمپیون را متناسب با ساختار آن تقویت می کنیم. این تقویت از Attack Speed برای تیراندا، مستر یی و یاسو و… تا Ability Power برای اهری و… را شامل میشود. بعضی مواقع این پیشرفت بین چندین وضعیت تقسیم شده و در بعضی مواقع روی یک وضعیت اعمال می شود. ما روی تک تک چمپیون ها کار می کنیم تا مطمئن شویم پیشرفت ها روی وضعیت های ضروری اعمال می شوند. حال که ما خودمان این موضوع را به صورت داخلی امتحان کردیم، این تغییر وضعیت ها باعث بهتر شدن بسیاری از چمپیون ها شد.

در عین حال، تعدادی از آنها نیاز به Build های مخصوصی دارند که روی تعداد خاصی از وضعیت ها تاثیر گذار باشند، برای آنها، ما شروع به ساخت Rune های متمرکز بر وضعیت کردیم که این جای خالی را می پوشاند. تعدادی از آنها رونمایی شده و تعدادی نیز در راه هستند.

تصویر آیتم در حال آزمون و توسعه Doran’s Dagger
Doran’s Dagger یک item در حال آزمایش و توسعه است که به شما +۱۲% Attack Speed و +۶۰ Health و +۲ Life در ضربات و +۵ Bonus Damage به مینیون ها می دهد.

 

و در آخر، ما در حال بررسی اضافه کردن چند آیتم آغازین جدید هستیم که وضعیت های بیشتری را پوشش دهند. آیتم های آغازین کنونی بسیار محدود هستند و قطعا فضا برای پیشرفت وجود دارد. این قسمت پروژه در دست انجام است و تاکنون به نتایج هیجان انگیزی دست پیدا کرده است. عکس فوق نمونه ازمایشی آیتم متمرکز بر Attack Speed است که تحت بررسی است.

 

تمرکز وضعیت Rune ها

 

تصویر ساخت یک صفحه Rune در سیستم قدیم

 

تعدادی از شما پرسیدید که آیا در اول بازی قادر به دریافت وضعیت های ویژه ای نسبت به آنچه که اکنون قبل از بازی دریافت می کنید، هستید؟ ما در حال تحقیق در Rune ها هستیم تا به رضایت شما و پاسخ خواسته هایتان دست پیدا کنیم. اینها شامل (اما نه محدود به):

 

Armor/Magic Resist

Health

Health Regen

Attack Speed

Cooldown Reduction

AD/AP (از طریق سازگاری)

Mana

Movement Speed

 

تمام وضعیت ها مانند آنچه که تا کنون بود پوشش داده نمی شوند، مثلا ما نمی خواهیم Rune کم کننده ی زمان زنده شدن (Respond Time) دیگر وجود داشته باشد. ما تلاش کردیم وضعیت هایی که برمی گردند (برای مثال باعث می شوند وضعیت شما از حد تایین شده فرا تر برود اما مقدار اضافی آن وضعیت تاثیری بر آن ندارد بلکه به وضعیت دیگری تبدیل می شود.) جالب تر نیز شوند، یک Rune برای مثلا Overcharger به شما Cooldown Reduction می دهد ولی اگر Cooldown Reduction شما از حد گذشت به Attack Damage یا Ability Power تبدیل می شوند. این ویژگی های جدید شما را وادار می کند که به  راه های جدید استفاده  از این قابلیت فکر کنید.

خاطر جمع باشید که ما تمام نظرات شما را مبنی بر خوب یا بد بودن این تغییرات می خوانیم و همین گونه هم به Rune های جدیدی که در حال تست شدن هستند رسیده ایم.

 

Rune های آزمایشی

 

تصویر یک چمپیون و سه نوع Rune

 

خیلی از شما همچنین سوال داشتید که آیا هنوز قادر به ساخت صفحه های آزمایشی در سیستم جدید هستیم؟ و اگر هستیم به چه صورت خواهد بود؟

خیلی از این مدل های Build به طور تخصصی برای یک وضعیت خاص درست شده اند. ما مشاهده کردیم Cooldown Reduction ،Attack Speed و Movement Speed غالباً به عنوان سوخت برخی از Off-build ها (منظور از Off-build نوع خاصی از Build ها هستند که روش بازی چمپیون شما را کاملاً تغییر می دهند. لزوماً Build های آزار دهنده نیستند -مانند Full AP Master Yi- در اصل Build هایی هستند که مثل Build های عادی جهت برنده شدن، بازی را راحتر نمیکنند اما این امکان را برای شما فراهم میکنند که بازی برای شما سرگرم کننده تر شود.) برای چمپیون های مختلف استفاده می شوند. همانطور که در بخش قبل اشاره شد ما در تلاش هستیم تا مطمئن شویم صفحات جدید تخصص های مورد نظر شما را پوشش می دهند. همچنین ما دنبال راه های جدید هستیم تا مطمین شویم که سیستم جدید، Build های آزمایشی جدید منحصر به فرد را نیز پوشش دهد. بخاطر اینکه شما قادر هستید تا دو عدد Rune از مسیر دوم انتخاب کنید قادر به دسترسی مسیر های جدید و متنوع و همچنین یافتن کمبود های جدید و کشف آنها خواهید بود. کلمه جدید Adaptive (سازگاری) ابزار دیگری است که به ما اجازه می دهد تا گزینه های موجود برای Build ها را گسترش دهیم.

ابزار سازگاری اجازه می دهد تا به صورت جداگانه Build های AP و AD را به طور خودکار با توجه به آیتم های خریداری شده پوشش داد. پس شما با توجه به آیتم ها  می توانید این پاداش را در میان بازی به دست آورید که باعث می شود گزینه های خلاقانه بیشتری برای اول بازی داشته باشید. فراتر از Build های خلاقانه تعدادی از Rune های جدید ابزارهایی را تامین میکند که می توانید به طور خلاقانه در خود آن ها استفاده کنید. مثلا Store Credit به شما کمک میکند که Power Spike های گران (در اینجا منظور آیتم هایی است که شما را از نظر قدرت حمله یا دفاع در برابر دشمنانتان بسیار جلو می اندازد یا به عبارت دیگر باعث ایجاد شکاف قدرت میان شما و دشمنتان می شوند.) را به سرعت بسازید و Magical Footwear به شما اجازه می دهد که توجهتان برای خریدن آیتم های دیگر صرف شود بدون نگرانی برای خریدن boot (چکمه).

 

چه تعداد Rune ؟

 

تصویر ساخت یک صفحه Rune در سیستم قدیم

 

یکی از سوالاتی که در انجمن از ما بسیار پرسیده می شود و جواب ساده ای دارد، این است:

سوال: من قادر به انتخاب چه تعداد Rune خواهم بود ؟

جواب: به طور معمول شما قادر به انتخاب شش عدد Runes برای یک بازی هستید. ۴ تای آنها در زیر گروه اول که شامل یک Keystone (کلید اصلی) و ۳ زیر گروه آن می باشد و در همین حین زیر گروه دوم به شما اجازه ی انتخاب دو عدد Runes در دسته بندی های دیگر می دهد. به طور مثال شما می توانید ۴ انتخاب از دسته ی Precision و ۲ انتخاب دیگر خود را از دسته Inspiration داشته باشید.

درکل ۵ دسته بندی وجود دارد که در این دسته ها هدف ما این است تا به تعداد کلی شصت عدد Runes برسیم. (توجه: تعداد انتخاب های شما ممکن است کمی افزایش یا کاهش داشته باشد تا با سیستم همسان شود.)

 

تعادل در Rune ها

 

این بحث نمی خواهد بدون در نظر گرفتن “تعادل” کامل شود. تعادل یک سرفصل بزرگ و پهناور است، مراحل متعادل کردن سیستم Rune های جدید شروع شده است، ولی می توانم برخی از نقشه هایمان جهت متعادل کردن این سیستم جدید را برایتان شرح بدهم.

تعادل یک اولویت سطح بالا برای ما است. می توان گفت، لیگ در حال حاضر، از زمانی طولانی بر اساس بنیان Rune ها و Masterie ها ساخته شده است و نوسازی کردن آن برخی مشکلات را به وجود می آورد. اکنون ما مشغول آزمون و بررسی سیستم جدید هستیم تا در آینده با کمترین مشکل از ناحیه تعادل درون بازی مواجه شویم. این به معنا آن است که باید توجه زیادی داشته باشیم تا مطمعن شویم همه Rune هایی که می سازیم قابلیت متعادل بودن را دارند. برنامه های جدید Rune ها آزمایش شده و به چالش کشیده شده است پس ما متوجه می شویم که چگونه قدرت آنها را به تدریج کم یا زیاد کنیم بدون اینکه هویتشان را خراب کنیم.

بازخورد ها و سوال های شما به کمک کردن در اینکه چه چیزی درباره یک Rune مخصوص جاذبه و درخواست دارد یا ندارد به ما کمک می کند. علاوه بر این، ما به کار کردن با آزمودن زنده (Live) این سیستم توسط تیم های آزمایشی از پلیر های حرفه ای جهت متعادل کردن بازی، ادامه خواهیم داد. سرانجام به سرعت برای پیش فصل آماده می شویم تا در آن زمان تغییرات را اعمال کنیم و قبل از اینکه فصل Ranked (فصل شروع بازی های Ranked) شروع شود همه شکاف ها و مشکلات را در نظر گرفته باشیم.

یکی از نشانه های بخصوص تعادل که اغلب ذکر شده است Waveclear (پاک سازی یک موج از مینیون ها) است. چمپیون های خاص صفحات بسیار خاصی را برای انجام بهترین حالت  Waveclear استفاده می کنند (معمولا Rune های Ability Power در شکاف های خاص برای از بین بردن مینیون های توپزن در هر دسته مینیون ها است) اگرچه ما ابزارهایی را برای شما برای دستیابی به این حالت حذف می کنیم ولی ما از اهمیت آن آگاهی داریم و ابزار جدیدی برای این هدف نیز اضافه می کنیم.  به طور خاص، شما قادر خواهید بود که Rune هایی که AD/AP برای حل مشکل شرایط مورد نظر فراهم می کنند را، انتخاب کنید. به علاوه، ما در حال آزمایش Runes هایی هستیم که با مینیون ها ارتباط برقرار می کنند تا waveclear را به بهترین حالت خود از شیوه های دیگر برسانند.

 

تصویر یک موج از مینیون ها _ جهان اطراف Rune ها

 

تعادل Rune های جدید به معنای تلاش برای ایجاد همه چیز به طور دقیق و بدون مشکل نیست. در عوض، ما تلاش می کنیم مطمئن شویم  ابزارهای جدیدی که برای کشف لیگ دارید منصفانه و هیجان انگیز هستند و بازی های خوبی را بوجود می آورند.

– شما چگونه می توانید بازیکنانی را که IP در سیستم قدیمی Runes ها سرمایه گذاری کرده اند تشخیص دهید و پاداش دهید؟

به نظر می رسد که رایگان کردن یکی از بزرگترین اجزای سیستم IP ، اثرات زیادی دارد که ما هنوز به آن فکر می کنیم. ما به شما قول داشتن جزئیاتی دقیق تا قبل از اوایل ماه سپتامبر را می دهیم و می خواهیم این اتفاقات و تغییرات را تا حد امکان عادلانه به نظر برسند. این پیچیده است، اما ما اطمینان داریم که ما آن را حل خواهیم کرد، و  زمانی که آن را انجام دادیم به شما نیز اطلاع خواهیم داد.

با تشکر برای وقت با ارزشتان برای خواندن مطالب ،برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در مطالب آینده همراه باشید .

 

مطالب مرتبط :

بازسازی رونز ها !

با رون های جدید سبک بازی خود را انتخاب کنید.

پرسش و پاسخ : زمان انتشار سیستم جدید رونز، امنیت بیشتر و موارد دیگر

 

منبع : League of Legends

This Post Has 3 Comments

  1. دمتون گرم.ممنون از ترجمه

  2. چرا قسمت چمپیون ها آپدیت نمیشه ؟ من چند بار سر زدم ولی هیچ تغیری نشده

    1. درود بر شما
      تیم پرشین لول درگیر تغییر ساختار درونی و پوشش دادن وقایع اخیر لیگ بوده به خاطر این موضوع بروز رسانی بخش چمپیون ها برای مدت کوتاهی متوقف شده که به زودی به امید خدا دوباره کار ترجمه چمپیون ها آغاز میشه
      موفق و پیروز باشید، در پناه حق

دیدگاهتان را بنویسید

Close Menu