بازسازی رونز ها !

بازسازی رونز ها !


سیستم فعلی رونز و مستری ها مشکلاتی دارد. این سیستم ها پیچیده هستند، به سختی به وضعیت مطلوب می رسند، و به شما به اندازه کافی فضا برای سفارشی کردن نحوه بازی کردن نمی دهند و در نهایت با محیط انتخاب چمپیون ها سازگار نیستند. اخیراً ما در مورد برنامه های خود برای پیش فصل صحبت کردیم و به همین دلیل سیستم رونز و مستری ها را با هم ادغام کردیم تا به یک سیستم ساده تر که بتوان آن را پیش از بازی سفارشی کرد، تبدیل کنیم. در ادامه بررسی دقیق تری از شیوه کارکرد این سیستم جدید خواهیم داشت.


بهبود بخشیدن به سیستم رونز اول به این معناست که تمرکز قدرت سیستم بر روی انتخاب های کمتری می باشد که انتخاب هر کدام از آنها اهمیت بیشتری پیدا می کند. در سیستم فعلی رونز و مستری ها تقریبا ۶۰ گذینه ی متمایز وجود دارد، اما تعداد کمی از این انتخاب ها تأثیر قابل توجهی بر نحوه عملکرد چمپیون شما دارند. بیشتر این اسلات ها برای مجهز کردن شخصیت مورد نظر شما به وضعت های پایه ای مثل attack speed، armor و  magic resistاستفاده می شوند. این موضوع باعث می شود که انتخاب رونز و مستری ها بیشتر به یک کار طاقت فرسا و سخت تبدیل شود. علاوه بر این تقسیم کردن همه قدرت در قسمت های متفاوت، ما را از مهم اهمیت و قدرتمند بودن انتخاب شما دور می کند.

 

با توجه به این نکات ما وضعیت های پیاه ای را به پشت زمینه انتقال می دهیم تا شما بتوانید به روی مواردی که اهمیت دارند تمرکز کنید. کلید های سنگی اولین امتحان ما از این نظریه جدید بود، که باعث می شود شما در انتخاب های خود بیشتر بر روی قدرت تمرکز کنید. همان طور که متوجه شدید، کلید های سنگی، سیستم جدید رونز خواهند بود که تمرکز کمتری بر روی وضعیت های پایه ای چمپیون شما دارند (هر چند که هنوز هم اندکی تمرکز بر روی وضعیت های پیاه ای دارند) و بیشتر روی تایین کردن نحوه بازی کردن شما متمرکز شده اند.


کارایی آن ها چگونه است؟

 

شما میتوانید با شش رونز به بازی بروید که آنها به سه دسته Keystone و Major و Minor دسته بندی میشوند.

 

رونز های Keystone (رونز های اصلی)

شما فقط حق استفاده از یک عدد Keystone را دارید و این قوی ترین رونز و نمایانگر تکامل سیستم یکپارچه رونز و مستریز است. این رون به قدری مهم است که در صفحه لودینگ و صفحه امتیاز ها نمایش داده می شود و در لحظه لحظه بازی شما تاثیر می گذارد. رونز های Keystone قدرتمند و تاثیر گذار هستند و حتی می توانند نحوه بازی با چمپیون شما را متحول کنند. آیا میخواهید در مبارزه با صبر و حوصله بازی کنید و ناگهان با حملاتی سرعتی تیم دشمن را خرد کنید؟ نظر شما درباره حیوان خانگی که “شما را دنبال می کند و به شما کمک میکند تا به دشمنان حمله کنید یا از هم‌تیمی های خود دفاع کنید” چیست؟

 

Berserk Berserk

۳ ثانیه پس از آسیب رساندن به چمپیون دشمن Berserk به شما به مدت ۳ ثانیه به میزان ۶۰% سرعت ضربه زنی می دهد که با آسیب های بیشتر به چمپیون دشمن تا ۱۰ ثانیه می تواند طول بکشد. با Berserk می توانید رکورد Attack Speed خود را جا به جا کنید.

 

Perxie Perxie

حملات و اسپل های شما Prexie  را به سمت دشمن ارسال می کند.  Perxie می تواند هم‌تیمی ها را به مقدار ۴۰ الی ۱۲۰ بسته به AP0.3 و ۰٫۳AD مقدار Shield بدهد و یا به مقدار ۱۰ الی ۴۰ بسته به AP0.3 و ۰٫۳AD آسیب وارد کند. Perxie دوباره ارسال نمی شود تا زمانی که پیش شما برگردد.

 

رونز های  Major(رونز های مهم)

رونز های Major در سطح بعدی قدرتمند ترین رونز ها هستند و این جایی است که تفاوت های سیستم جدید با قدیمی به اوج خودش می رسد. تاثیرات این رونز ها را مشاهده خواهید کرد و میبینید که آنقدر سنگین نیستند که به عنوان پایه ای برای گیم پلی به حساب بیایند، اما بازهم قوی تر از انواع چیز هایی است که تا به حال انجام داده ایم. این رونز ها هنگام اعمال، ویژگی های صوتی و بصری در بازی ایجاد میکنند؛ بنابر این شما به راحتی میتوانید هنگام استفاده از آن ها در بازی متوجه آن ها شوید.

ما دو مثال را در اینجا خواهیم دید که هر دو در حال پیشرفت هستند، هرچند هنوز کامل نیستند ولی خوب ما می خواهیم آن ها را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

Overheal Over Heal

تبدیل میزان Heal شدن بیش از حد گنجایش چمپون شما به Shield، این عمل تا حداکثر ۱۰% کل  Health چمپیون شما، به شما Shield می دهد.

 

Over Heal همکاری زیادی را بین شما و کسی که شما را Heal می کند به وجود می آورد؛ این عمل حتی بدون نیاز به وجود هم‌تیمی که شما را Heal می کند، توسط آیتم های Life Steal امکان پذیر است.

Over Heal می تواند دید شما را نسبت به نبرد ها عوض کند، به صورتی که در زمان پاکسازی موج مینیون ها یا ضربه به دشمنان باعث می شود Heal شما کامل بماند و با مقدار Shield دریافتی، برای مبارزه های بعدی بتوانید دوام بیشتری بیاورید.

 

Zombie Ward Zombie Ward

پس از نابود کردن Ward دشمنان، از آن محل زامبی هایی که دوست شما به حساب می آیند از زمین برمی خیزند. این زامبی ها تا ۱۸۰ ثانیه توانایی زنده ماندن دارند و ربطی به محدودیت تعداد Ward های شما ندارند.

 

زامبی هایی که از نابودی Ward ها تولید می شوند، نحوه ی بازی در مقابل Ward ها را عوض می کنند. همانطور که Ward های دشمن را نابود می کنید، Ward های خودتان را در آنجا گذاشته و از گنجایش Ward ها خود کم می کنید.

 

 

رونز های Minor (رونز های جزئی)

رونز های Minor تاثیرات آرام تری بر بازی دارند. آن ها تاثیرات کوتاه تری بر لحظه به لحظه ی بازی کردن شما دارند، اما در عین حال راه کار های جالبی برای شخصی سازی چمپیونتان به شما می دهند. در اینجا همه جلوه های مختلفی را مشاهده خواهید کرد، از جمله مواردی که به شما کمک می کند تا مقیاس آسیب و دفاع را افزایش دهید؛ و یا آیتم های رایگانی را بین گزینه های زیاد دیکر به شما بدهند.
هر رون Minor می تواند به شما کمک کند تا در شرایط سخت بیشتر دوام بیاورید، این بدان معنی است که شما می توانید گاهی عکس العمل خوبی را نسبت به دشمن نشان دهید و یا ضعف خود را از بین ببرید.

 

Overcharger Overcharger

مقدار ۱% Cooldown بر هر سطح؛ به معنای ۱۰% Cooldown  بر سطح ۱۰ . هر درصد اضافه با توجه به سازگاری با چمپیون شما، تبدیل به ۲ Ability power یا ۱٫۴ Attack Damage می شود.

 

Overcharger میزان Cooldown اسپل های چمپیون شما را بر اساس سطح چمپیونتان کم می کند، و اگر میزان Cooldown دریافتی از گنجایش Overcharger بیشتر بود، ان را تبدیل به AD یا AP می کند. این موضوع باعث می شود که به ساختار جدیدی برای آیتم های چمپیونتان فکر کنید.

 

Essence Thief Essence Thief

وقتی که یکی از مینیون های دشمن در نزدیکی شما کشته می شود، به طور دائم و ماندگار ۱ عدد از کل Health چمپیونتان را به شما اهدا می کند. (بُرد: ۱۴۰۰ واحد)

 

Essence Thief یک سرمایه گذاری در بازی های طولانی مدت است. هر یک از مینیون های دشمن که نزدیک شما می میرد، به شما پاداش می دهند؛ حتی اگر شما آن کسی نیستید که آن را کشتید.


مسیر ها و گزینه ها

 

ما با انواع مختلفی از رونز های جدید مواجه هستیم که آن ها به مسیرهای مختلف متعلق می باشند و هرکدام از آن ها با موضوع خاص خود تشخیص داده شده و عملکرد خود را خواهد داشت.

برای مثال می توان به دو مورد از مزیت های مسیرها یعنی منفجر کردن اهداف و شکار کردن آن ها اشاره کرد، همچنین زمانی که یک رون را از بین سه گزینه ی متفاوت انتخاب می کنید؛ با مجموعه ای از انتخاب های بیشتر مواجه خواهید شد.

هر گزینه برا چیزی که از آن دریافت خواهید کرد یک هدف خواهد داشت. برای مثال بیش از حد استفاده کردن و متمرکز شدن روی یک گزینه می تواند عامل آسیب رساندن به آن رون باشد.

 

هر مسیر دارای یک Keystone و یک Major slot و دو عدد Minor Slot می باشد.

runes in client

 

هر مسیر دارای موضوع منحصر به فردی بوده و اثر خاصی دارد. رونز ها همچنان یک موضوع قابل پیشرفت هستند اما در پایین تصاویری را مشاهده می کنید که مفهوم مسیرها می باشند.

runes 1 image

runes 2 image

runes 3 image

در پایین مثال هایی از اینکه یک گزینه کامل از Domination path می تواند به چه شکل باشد را مشاهده خواهید کرد.

 

هم اکنون ما دوره ای بر Bounty Hunter کلاسیک خواهیم داشت. Bounty Hunter یک مَستری محبوب بوده، اما این دشوار است تا با توجه به محدودیت های مستری های جدید به آن افکت های آسیبی بیشتری داد.

همه این سه عدد از زیرمجموعه های Bounty Hunter جدید از یک الگوی خاص و Stack پیروی می کنند (گرفتن Kill یا Assist از چمپیون دشمن). اما از اثرات مختلفی برخوردار هستند که شما می توانید با توجه به چیزی که نیاز دارید آن هارا انتخاب کنید.

 

Relentless Hunter Relentless Hunter

وقتی که در خارج از درگیری ها هستید، به ازای Stack های شما در Bounty Hunter به مقدار ۱۰ عدد Movement Speed دریافت خواهید کرد. برای دریافت اولینStack  از Bounty Hunter شما باید یکی از چمپیون های دشمن را کشته یا در کشتن آن کمک کنید.

 

Ingenious Hunter Ingenious Hunter

آیتم هایی که قابلیت Active دارند به میزان ۵% به ازای Stack های Bounty Hunter از Cooldown آن ها کم خواهد شد. برای دریافت اولینStack  از Bounty Hunter شما باید یکی از چمپیون های دشمن را کشته یا در کشتن آن کمک کنید.

 

Ravenous Hunter Ravenous Hunter

به ازایStack  های Bounty Hunter شما به میزان ۲% قابلیت Spellvamp دریافت خواهید کرد. برای دریافت اولینStack  از Bounty Hunter شما باید یکی از چمپیون های دشمن را کشته یا در کشتن آن کمک کنید.

 

قطعا مقایسه همه گزینه ها مانند Bounty Hunter به طور واضح نخواهد بود. در اینجا مثال هایی از Resolve path که از انتخاب utility ها می باشد را نشان می دهیم.

 

Essence Thief Essence Thief

وقتی که یکی از مینیون های دشمن در نزدیکی شما کشته می شود، به طور دائم ۱ عدد از کل Health چمپیونتان را به شما اهدا می کند. (بُرد: ۱۴۰۰ واحد)

 

Don’t Panic Don’t Panic

Heal و Shield شما به میزان ۵% قوی تر می شوند. اگر Health گیرنده از ۴۰% کمتر باشد، این میزان به ۱۰% می رسد.

 

Panic! Panic

زمانی که هم تیمی شما CC یا به عبارت دیگر Stun یا Knock up شده است، با حرکت به سمت آن هم تیمی ۱۰درصد Movement Speed دریافت خواهید کرد. همچنین با حرکت به سمت دشمنانی که آن ها را CC کرده باشید، ۱۰ درصد  Movement Speed دریافت خواهید کرد. (بُرد: ۱۵۰۰ واحد)

 

در اینجا شما می توانید بین دو وضعیت تدافعی و رونز ها، Panic! را انتخاب کنید که باعث افزایش توانایی های شما در رسیدن به دشمنان یا هم تیمی هایی که در خطر هستند می شود.

 

هر صفحه رونز این اجازه را به شما می دهد تا وقتی که درحال تکمیل یک مسیر هستید، به انتخاب عناصر مسیر های دیگر هم بپردازید.

ما درباره عملکرد این سیستم در آینده بیشتر صحبت خواهیم کرد.


این ها تغییرات بزرگی هستند و ما فکر می کنیم که رونز های جدید باید قابل دسترس تر از رونز های امروزی باشند تا شما واقعا بتوانید این سیستم را کشف کنید. شما نباید بر سر دوراهی انتخاب یک مجموعه رونز جدید و خرید یک چمپیون جدید قرار بگیرید. پس با توجه به این نکته رونز های جدید کاملا رایگان هستند. این یک تغییر است که باید به طور کامل برای همه بازیکنان مفید و مؤثر باشد، از این جهت به ما اجازه می دهد آزادی بیشتری برای دست کاری و بهینه کردن رونز ها داشته باشیم، همان چیزی که ما در مورد سیستم قبلی رونز به آن تردید داشتیم. همچنین شما می توانید آزادانه آن ها را در صفحه انتخاب چمپیون ها نیز تغییر دهید.

 

امروزه رونز، بخش قابل توجهی از مواردی می باشد که بازیکنان توسط IP تهیه می کنند، که باعث می شود از داشتن طیف گسترده تری از موارد دیگری که می توانند تهیه کنند دور بمانند. سیستم درآمد و جوایز ما از نظر عادلانه بودن مشکلات زیادی دارند : به کاربران جدید قبل از اینکه بتوانند وارد رقابت شوند بسیار سخت گرفته می شود و بسیاری از کاربران حرفه ای ما مقادیر بسیاری IP دارند ولی چیزی برای تهیه کردن در فروشگاه بازی ندارند. پس بگذارید ما یک گام به عقب برگردیم و نگاهی کلی تر به سیستم درآمد و پاداش خود داشته باشیم. در آینده که بیشتر به پیش فصل آینده نزدیک شدیم بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

 

این تغییرات مدت زیادی است که در حال ساخت می باشد و همه تیم از اینکه این موارد را با شما درمیان بگذارد، هیجان زده هستند. در ماه های آینده در مورد Runes Reforged اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهیم. لطفا در بخش نظرات بگویید در مورد این سیستم جدید چه فکر می کنید و انتظارات شما از این سیستم جدید چیست ؟ آیا این تغییرات را در بازی خود مفید ارزیابی می کنید؟ به نظر شما سیستم جدید و قدیم در چه مشکلاتی با یکدیگر مساوی هستند؟

 

منبع: League Of Legends


 

This Post Has 8 Comments

  1. سپاس بابت ترجمه این مطلب مفید

  2. سلام خسته نباشید.کی به بازی اضافه میشن؟

    1. سلام بر شما 🙂
      سیستم جدید در حال ساخت هست و هنوز اطلاعات دقیقی از زمان ارائه اون مشخص نشده
      اما ما پیشنهاد میدیم که دیگه رونز نخرید تا سیستم رونز جدید وارد بازی بشه

  3. سلام.صفحه رونز چطور؟صفحه هم لازم نیس؟

    1. سلام
      ریوت هنوز اطلاعات بیشتری در این رابطه منتشر نکرده.
      همچنین در صورت انتشار اطلاعات جدید، ما فوراً اون ها رو ترجمه می کنیم و توی سایت قرار میدیم.

  4. ببخشید ولی گند زدن به بازی که

    1. سلام
      سیستم هایی که به تازگی وارد بازی شدن مثلا ۱۰ بن یا Honor ها که بروز رسانی شد، تغییرات بزرگی بودن و البته تجربه بازی رو خیلی عوض کردن. با توجه به تجربه ما از تغییرات در بازی ممکنه برای عده ای خوشایند باشه و عده ای قطعا دوست ندارن .
      چیزی که مهمه این هستش که همه تغییرات برای بهبود تجربه بازی و ایجاد هماهنگی درون اون هستن . سیستم رون های جدید هنوز کامل نیست و قطعا در آینده شاهد یک سیستم فوق العاده خوب و قوی خواهیم بود.
      منتظر خبر های بعدی باشید 🙂

  5. بسیار عالی بهترین سایت برای لول باز ها خیلی ممنون خسته نباشید???

دیدگاهتان را بنویسید

Close Menu